وبلاگ دلونگی سرویس

نحوه کار با اسپرسو و علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

اسپرسوساز

طرز تهیه انواع قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

شما می‌توانید با استفاده از یک قهوه ساز برقی که دارای فشار ۱۵ الی ۲۰ بار است، قهوه اسپرسو تهیه کنید. قهوه ساز به وسایل الکتریکی گفته می‌شود که برای تهیه قهوه اسپرسو، فرانسه، بده و کاپوچینو استفاده می‌شوند. دستگاه‌های مختلف قدرت و توان متفاوتی دارند، پس قبل از خرید دستگاه‌های مختلف به نکات خرید اسپرسوساز دقت کنید.

مراحل تهیه قهوه اسپرسو با اسپرسوساز

طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز، سه مرحله آسان دارد که به ترتیب انجام می‌شوند.

مرحله اول: شما باید آب جوشیده و سپس خنک شده را در مخزن دستگاه اسپرسوساز بریزید. اگر دستگاه شما فیلتر تصفیه و رسوب گیری آب داشته باشد، می‌توانید از آب معمولی و نجوشیده برای پر کردن مخزن استفاده کنید.

مرحله دوم: مخزن پودر قهوه را به دو بخش پر کنید. در ابتدا ۷۰ درصد از فیلتر را با پودر قهوه پر کنید و با استفاده از تمپر، قهوه را فشرده سازید. سپس ۳۰ درصد پایانی را بدون فشردن اضافه کنید و به دستگاه متصل کنید.

مرحله سوم: دستگاه را روشن کرده و دکمه شروع را فشار دهید. بعد از چند ثانیه، قهوه از قسمت زیر پورتافیلتر خواهد خارج شد. در صورتی که قهوه‌های لایت یا هوی دوست دارید، دستگاه را در تنظیمات مربوطه قرار دهید تا به طوری که میل دارید، قهوه اسپرسو تهیه کند.

طرز تهیه کاپوچینو و لاته با دستگاه اسپرسوساز

کاپوچینو و لاته هر دو از نوشیدنی‌های برپایه اسپرسو هستند که با اضافه کردن شیر و فوم شیر تهیه می‌شوند. تفاوت کاپوچینو و لاته در میزان شیر و فومی که به قهوه اضافه می‌شوند است.

برای تهیه کاپوچینو و لاته با استفاده از دستگاه اسپرسوساز، بعد از تهیه قهوه اسپرسو، فوم شیر را به آن اضافه کنید. برای تهیه فوم شیر و شیر گرم، دو روش کلی وجود دارد.

روش اول: برخی از دستگاه‌ها دارای مخزن جداگانه‌ای برای تهیه فوم شیر هستند. در اینصورت شیر را در این مخزن بریزید و بعد از روشن شدن چراغ، دکمه تهیه فوم را فشار دهید تا شیر داغ به همراه فوم به فنجان قهوه اسپرسو اضافه شود.

روش دوم: برخی دستگاه‌ها مخزن جداگانه برای تهیه فوم شیر ندارند و شما باید از خروجی بخاری که در کنار دستگاه وجود دارد استفاده کنید. شما می‌توانید برای تهیه فوم، از لوله خروجی بخار استفاده کنید. چرخش بیشتر شیر درون لیوان به شما فومی غلیظ‌تر را می‌دهد. پس از تشکیل فوم می‌توانید نوشیدنی را به فنجان قهوه اسپرسو اضافه کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه با استفاده از دستگاه نسپرسو (اسپرسو ساز کپسولی)

دستگاه نسپرسو ساخت شرکت نسلته با استفاده از کپسول‌های خاص قهوه عمل می‌کند. این دستگاه یک نسل جدید از دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی است که به شما اجازه می‌دهد قهوه‌ای با طعم و غلظت خوب تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو با دستگاه نسپرسو باید مراحل زیر را دنبال کنید.

کار با این دستگاه بسیار آسان است و باعث می‌شود قهوه شما در کمتر از ۳۰ ثانیه آماده شود. می‌توانید از مدل‌های مختلف دستگاه نسپرسو برای تهیه نوشابه‌های فومی مانند لاته، کاپوچینو، موکا و آمریکانو استفاده کنید. برای تهیه قهوه کافی است پس از قرار دادن کپسول قهوه در محفظه مخصوص، دستگاه را روشن کنید.

نکته: کپسول‌های قهوه حاوی مقادیر معینی از روبوستا و عربیکا هستند. برای تأثیرگذاری بهتر بر روی طعم و شیرینی، می‌توانید از کپسول‌های مختلفی استفاده کنید که در بازار موجود هستند. چرا که سرعت بالای کار دستگاه، به علاقه‌مندان به قهوه اسپرسو این امکان را می‌دهد که یک دستگاه نسپرسو در خانه یا محل کار خود داشته باشند تا در هر زمانی که می‌خواهند قهوه لذیذی بنوشند.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه ساز فیلتردار

علاوه بر استفاده از فرنچ پرس، می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه قهوه فرانسه استفاده کنید. برای تهیه قهوه فرانسه با استفاده از دستگاه قهوه ساز، آب را در مخزن قرار داده و پودر قهوه را در مخزن قهوه قرار دهید. دستگاه‌های قابلیت تهیه قهوه فرانسه را دارند و همه دارای فیلترهای کاغذی یا فلزی هستند. پس از روشن کردن دستگاه، قهوه آماده شده را به قوری مناسب ریخته و سرو کنید.

نکات تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسوساز

برای افزایش عمر دستگاه، توصیه می‌شود از آب تصفیه شده و یکبار جوشیده شده در مخزن آب استفاده کنید.

مخزن آب دستگاه تقسیم بندی دارد و هر درجه نشان دهنده یک فنجان است. برای تهیه ۳ فنجان قهوه، باید تا درجه سوم آب را به مخزن اضافه کنید.

اگر دستگاه شما دارای فیلتر فلزی است، توصیه می‌شود از یک فیلتر کاغذی نیز در قسمت زیرین استفاده کنید تا عمر دستگاه بهبود یابد.

از ریختن شیر لبنی یا گیاهی در مخزن خودداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید پس از آماده شدن قهوه، شیر، شکر و خامه را به آن اضافه کنید تا طعم نوشیدنی شما بهتر شود.

اسپرسوساز
اسپرسوساز

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

ممکن است برای شما سوال باشد که چگونه تغییر فشار می‌تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد. فشار صحیح در جهت ثبات و کیفیت قهوه بسیار حائز اهمیت است، حداقل به هشت بار فشار نیاز است.

فشار زیاد می‌تواند باعث استخراج بیش از حد قهوه شود و طعم تلخی را در قهوه به ارمغان بیاورد. اگر فشار کافی نباشد، قهوه آبکی و کم غلظت خواهد بود.

  • فشار دم بالا، امکان تهیه قهوه سریع تر را به شما می‌دهد.
  • قهوه باید زمان کافی را در تماس با آب داغ بگذراند تا طعم خوب قهوه را به ارمغان بیاورد.
  • فشار به دستگاه کمک می‌کند تا تفاله قهوه را به طور موثری فیلتر کند. از آنجایی که اسپرسو از آسیاب ریزتری استفاده می‌کند، برای بهترین نتیجه نیاز به یک دستگاه با فشار بالا دارید.
اسپرسوساز
اسپرسوساز

فشار چگونه بر اسپرسو تأثیر می‌گذارد؟

فشار صحیح در دستگاه اسپرسوساز هنگام تهیه یک شات اسپرسو نتایج ماندگار خوبی را به همراه دارد.

فشار کم می‌تواند باعث ضعف اسپرسو شود زیرا غلظت آن کم خواهد بود و فشار زیاد می‌تواند طعم اسپرسو را تلخ و از حد استخراج کند.

دانه‌های قهوه آسیاب شده که در پورتافیلتر قرار می‌گیرند، به موقعیت دریافت شیر آب داغ و زمان میانی واکنش فیزیکی خواهند کرد و بسیاری از اتفاقات قبل از آن ممکن است مرموز به نظر برسد. به همین ترتیب، بر همان چیزی که در اوج بینروند به مرحله بعدی فکر کنید.

ادامه کادر بالا را بخوانید تا روشن شود که همچنین فشار می تواند فیلتر برش داده شده را به طور موثری درون پورتافیلتر فشرده کند. با توجه به اینکه اسپرسو از آسیاب ریزتری استفاده می‌کند، برای ارائه بهترین نتیجه به دستگاهی با فشار بالا نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X