وبلاگ دلونگی سرویس

سرخ کن چند لیتری خوبه؟

انتخاب دستگاه سرخ کن بر اساس معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از موارد حیاتی برای انتخاب دستگاه سرخ کن، “ظرفیت” آن است. در این مقاله ما به بررسی انواع مدل‌های سرخ کن و معیار سنجش ظرفیت آن‌ها می‌پردازیم و همچنین به راهنمایی برای انتخاب یک دستگاه سرخ کن با ظرفیت مناسب برای تعداد افراد خانواده می‌پردازیم.

سرخ کن بدون روغن چند لیتری بخرم؟

سرخ کن یک دستگاه پخت و پز محبوب است که برای تولید بسیاری از برندها به کار می‌رود و هر یک از آنها مدل‌های مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت دارند.

سرخ کن‌هایی که برای استفاده در خانه تولید می‌شوند معمولاً ظرفیت بین ۲ تا ۹ لیتر دارند که مدل‌های ۴ تا ۷ لیتری بیشترین محبوبیت را دارند.

  • سرخ کن‌های ۳ و ۴ لیتری برای پخت غذای کمتر از ۵ نفر مناسب هستند.
  • سرخ کن‌های ۵ و ۶ لیتری برای پخت غذای ۵ تا ۷ نفر کارآمد هستند.
  • سرخ کن‌های ۸ و ۹ لیتری (و بیشتر) برای خانواده‌های بزرگ مناسب هستند.

برخی از برندها مانند تفال (تولید کننده‌ی سرخ کن‌های آسانسوری) و دلونگی، ظرفیت سرخ کن‌ها را بر حسب وزن (کیلوگرم) سیب زمینی مشخص می‌کنند.

در ادامه، به معرفی بهترین سرخ کن‌ها با ظرفیت‌های مختلف می‌پردازیم.

سرخ کن های ۲ و ۳ و ۴ لیتری خوش قیمت

همان‌طور که ذکر شد، سرخ کن‌های ۳ و ۴ لیتری برای پخت غذای ۱ تا ۴ نفر (نهایتا ۵ نفر) مناسب خواهند بود و مدل‌های ۲ لیتری برای پخت وعده‌های غذاهایی کوچک‌تر مناسب هستند.

سرخ کن ۲.۲ لیتری فیلیپس HD9218

HD9218 یک سرخ کن با کیفیت و با ظرفیت کم است که از توان مصرفی ۱۴۵۰ وات بهره می‌برد. کاسه این سرخ کن کشویی و مربعی‌شکل (با گوشه‌های قوس‌دار) با ۲.۲ لیتر ظرفیت، مناسب برای پخت وعده‌های غذایی کوچک است.

HD9218 یک سرخ کن بدون روغن است و میزان چربی غذا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. این سرخ کن با کیفیت و خوش‌ساخت بدنه‌ایی از جنس پلاستیک دارد و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود.

سرخ‌کن فیلیپس HD9216 با ظرفیت ۲.۵ لیتر

مدل HD9216 تقریباً با مشخصات مشابه مدل HD9218 طراحی شده است. این سرخ‌کن در دو رنگ مشکی و سفید در دسترس است و بدنه‌اش از جنس پلاستیک است. توان مصرفی سرخ‌کن فیلیپس HD9216 حدود ۱۴۲۵ وات است.

از طریق دو ولوم چرخشی، دما و زمان این سرخ‌کن تنظیم می‌شود. کاسه سرخ‌کن فیلیپس 9216 دارای روکشی ضد چسب و ضد خش است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

سرخ‌کن نینجا AF100 با ظرفیت ۳.۸ لیتر

اگر به دنبال یک سرخ‌کن با ظرفیت بیشتر نسبت به دستگاه‌های فیلیپس HD9216 و HD9218 هستید، AF100 یک گزینه مناسب می‌باشد. این دستگاه یکی از جذاب‌ترین مدل‌های سرخ‌کن نینجا است و علاوه بر عملکرد برجسته، از طراحی زیبا و جنس بدنه با کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

توان مصرفی این سرخ‌کن ۱۵۵۰ وات است و کاسه ۳.۸ لیتری آن دارای طراحی کشویی و گردشی می‌باشد که دارای روکش ضد چسب و ضد خش است. بدنه سرخ‌کن نینجا AF100 از جنس پلاستیک فشرده ABS است و وزن آن ۵.۲ کیلوگرم است.

سرخ کن ۴.۱ لیتری فیلیپس HD9252

سرخ‌کن HD9252 یکی از بهترین‌ها و پرفروش‌ترین‌ها در برند فیلیپس است، که از نمایشگر لمسی با برنامه‌های پخت پیش‌فرض بهره می‌برد و قدرت عملکرد آن ۱۴۰۰ وات است.

کاسه این دستگاه نیز کشویی و مربع‌شکل با روکشی ضد خش و نچسب است. در صفحه نمایش لمسی سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس HD9252 می‌توانید دستورات پخت را جهت استفاده مجدد ذخیره کنید.

سرخ‌کن ۴.۱ لیتری فیلیپس HD9200

فیلیپس بیشترین تنوع کالایی را در بازار سرخ‌کن دارد و محصولات با کیفیت متعددی از آن در بازار موجود است. HD9200 یک سرخ‌کن خوش‌قیمت و در عین حال با کیفیت از این برند هلندی است که محفظه پرظرفیتی دارد و توان مصرفی آن معادل ۱۴۰۰ وات است.

این دستگاه خوش‌ساخت با بدنه‌ای پلاستیکی ساخته شده و وزن آن ۴.۵ کیلوگرم است. پنل کنترل سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس HD9200 شامل ۲ ولوم چرخشی جهت تنظیم و کنترل دما و زمان دستگاه است.

سرخ کن ۴.۲ لیتری تفال 501

متعدد تصاویر سرخ کن 4.2 لیتری از تفال ارائه داده شد، از جمله مدل بهترینش EY501 است. این سرخ‌کن با طراحی ایستاده و رنگ مشکی براق و مشکی مات ساخته شده است.

سرخ‌کن تفال EY501 دارای توان مصرفی 1400 وات و محفظه کشویی است. این دستگاه می‌تواند تا 60 دقیقه طول بکشد و دمای آن را می‌توان بین 80 تا 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرد که با ولوم‌های چرخشی تنظیم می‌شود.

سرخ‌کن 4.2 لیتری تفال EY401

یکی دیگر از بهترین سرخ‌کن‌های تفال است، با توان مصرفی 1500 وات و عملکرد قدرتمند. طراحی آن استوانه‌ای با محفظه کشویی و گردشی است.

پنل کنترل سرخ‌کن تفال EY401 لمسی است و در سقف دستگاه قرار دارد. در این پنل آیکون‌های مختلفی برای غذاهای گوناگون مانند گوشت، ماهی، مرغ، میگو، پیتزا و… وجود دارد.

سرخ کن ۴.۲ لیتری تفال EY201

سرخ‌کن تفال EY201 یکی از ارزان‌ترین مدل‌های سرخ‌کن تفال است. این دستگاه دارای توان مصرفی ۱۵۰۰ وات و قالب طراحی مشابه مدل EY401 است. پنل کنترل این دستگاه شامل یک ولوم چرخشی در سقف دستگاه برای تنظیم دما و یک ولوم چرخشی در قسمت جلویی آن برای کنترل زمان پخت است.

سرخ‌کن EY201 دارای بدنه‌ای ۴.۲ لیتری از جنس استیل ضد زنگ با رنگ مشکی کامل است و وزن آن ۴ کیلوگرم است. محفظه کشویی دستگاه به صورت گردشکل است و با روکشی نچسب و ضد خش پوشیده شده است.

سرخ‌کن ۴.۲ لیتری تفال EY505

مدل EY505 ظاهراً شبیه مدل EY501 است، اما پیشرفته‌تر از آن است. این سرخ‌کن قدرتمند و با کیفیت دارای یک پنل کنترل لمسی مجهز به ۸ برنامه پخت است که نمایشگر LCD وضعیت غذای در حال پخت را نمایش می‌دهد.

توان مصرفی سرخ‌کن تفال EY505 معادل ۱۴۰۰ وات است و قیمت آن بیشتر از مدل EY501 است. این دستگاه دارای بدنه‌ای پلاستیکی است و در دو رنگ “مشکی” و “نقره‌ای و مشکی” عرضه می‌شود.

معرفی سرخ کن ۵ و ۶ و ۷ لیتری با کیفیت

سرخ کن‌های ۵ تا ۷ لیتری فروش بسیار زیادی دارند. به همین واسطه مدل‌های زیادی با این ظرفیت‌ها عرضه می‌شود.

سرخ کن ۵ لیتری الکترولوکس 520

الکترولوکس یکی از برندهای محبوب در بازار سرخ کن‌هاست و مدل E6AF1-520K یکی از بهترین مدل‌های این برند به‌شمار می‌رود. این سرخ کن با کیفیت و قیمت مناسبی عرضه می‌شود و توان مصرفی آن ۱۸۰۰ وات است.

علاوه بر این، این دستگاه عملکرد قدرتمندی داشته و از طراحی بسیار زیبا برخوردار است. پنل کنترل آن شامل آیکون‌های لمسی برای انتخاب غذا و ولوم چرخشی است.

سرخ کن ۵.۲ لیتری نینجا AF160

سرخ کن نینجا AF160 دارای قالب مشابه با مدل AF100 است و دارای رنگ‌بندی مشابهی نیز می‌باشد. توان مصرفی سرخ کن نینجا AF160 معادل ۱۷۵۰ وات است و ظرفیت مخزن آن ۵.۲ لیتر است که برای پخت غذای برای ۵ نفر مناسب و کارآمد است.

نمایشگر این دستگاه دارای کلیدهای فشاری است که در یک نمایشگر دیجیتال وضعیت در حال پخت غذا را نمایش می‌دهد. بدنه سرخ کن نینجا 160 از جنس پلاستیک ABS است و وزن آن ۵.۲ کیلوگرم است.

سرخ کن ۵.۵ لیتری بیسمارک BM3555

بیسمارک یک مارک معتبر در بازار لوازم خانگی است که سرخ کن‌های با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. مدل BM3555 یکی از بهترین محصولات بیسمارک است که از توان مصرفی ۱۸۰۰ وات استفاده می‌کند و دارای ۸ برنامه پخت در نمایشگر لمسی خود می‌باشد.

این سرخ کن بدون نیاز به روغن عمل می‌کند و میزان چربی در غذا را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد، همچنین دمای قابل تنظیم آن در بازه ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

سرخ کن ۵.۶ لیتری تفال EY701

مدل EY701 یک سرخ کن با کیفیت از برند تفال است که دارای طراحی ایستاده و گرد بوده و از ترکیب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای ساخته شده است. این سرخ کن دارای توان مصرفی ۱۷۰۰ وات است و پنل کنترل لمسی آن در سقف دستگاه قرار دارد.

محصول EY701 یک سرخ کن بدون روغن است که دارای کاسه‌ای نچسب و ضد خش با ظرفیت ۵.۶ لیتر است. این دستگاه چندکاره از جنس استیل و پلاستیک بوده و کاسه آن شکل گرد است.

سرخ کن ۶ لیتری سنکور SFR6100BK

سرخ کن SFR6100BK از برند سنکور با توان مصرفی ۱۷۰۰ وات و مخزن ۶ لیتری مناسب برای ۵ تا ۷ نفر می‌باشد.

این محصول دارای ۸ برنامه پخت است که در نمایشگر لمسی دستگاه قرار دارد. دمای آن قابل تنظیم در بازه ۶۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

سرخ کن ۶.۲ لیتری فیلیپس HD9270

HD9270 پرفروش‌ترین سرخ کن فیلیپس با عملکرد قوی و نمایشگر لمسی می‌باشد. این دستگاه با کاهش مصرف روغن تا ۹۰ درصد و قابلیت پخت بدون روغن در دسته سرخ کن‌های بدون روغن قرار دارد.

توان مصرفی آن معادل ۲۰۰۰ وات است و دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک است. رنگ‌بندی آن شامل “مشکی” و “سفید” می‌باشد.

سرخ کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X